Bokbad: Er løsningen på kreftgåten slutten på menneskeheten?

Velkommen til bokbading! Professor Jarle Breivik i samtale om sin nye bok "Løsningen på kreftgåten".

Foto og bokomslag

Foto og bokomslag: Pitch Forlag

Velkommen til en engasjerende kveld der kreftsykdom og -behandling settes i et større perspektiv. Du kan se frem til samtaler om tema som

• Er høyteknologisk, persontilpasset kreftbehandling bærekraftig, eller bør vi satse mer på forebygging som er tilgjengelig for alle?
  • Hvor mye av samfunnets ressurser skal vi bruke på å forlenge levealderen - istedenfor å bruke pengene til å skape gode oppvekstforhold?
  • Finnes det en grense for hvor lenge vi vil leve, eller er målet egentlig å kurrere aldring og død?
  • Klimakrisen er et resultat av den industrielle revolusjon. Hva slags krise vil den bioinformatiske revolusjon føre til?
  • Er løsningen på kreftgåten slutten på menneskeheten?

Du møter

Forfatter Jarle Breivik som er professor ved Institutt for medisinske basalfag på Universitetet i Oslo. Han arbeider også med bærekraftig helseutdanning i Centre for Sustainable Healthcare Education (SHE).

Bokbaderne professor og daglig leder i SHE Kristin M. Heggen, medisinerstudent Martin Aagaard i SHE og stipendiat Eva-Mari Andersen.

Enkel servering.

Velkommen!