Opptak til programmet Studenter for kloke valg

Studenter for kloke valg søker engasjerte medisinstudenter og ernæringsstudenter for deltagelse i et nasjonalt program. Søknadsfrist 17. juni 2022.

Studenter

Foto: Jarli & Jordan/UiO.

Er du interessert i medisinsk overaktivitet og bærekraft i helsetjenesten?

14 medisin- og klinisk ernæringsstudenter får plass på programmet "Gjør kloke valg" som går over 15 måneder. Søknadsfristen er 17. juni.

"Gjør kloke valg", Legeforeningens kampanje mot medisinsk overaktivitet, og SHE står bak Studenter for kloke valg. Medisinsk overaktivitet innebærer at pasienter utsettes for undersøkelser og behandling som de ikke har nytte av og som i verste fall kan skade dem.

– Medisinsk overaktivitet er et stort problem i helsevesenet. Debatten rundt dette temaet er fortsatt i en tidlig fase og på langt nær over. Gjør kloke valg og Senter for bærekraftig helseutdanning har derfor lansert programmet Studenter for kloke valg for å inkludere studenter på medisin og klinisk/human ernæring i denne debatten. Programmet er lagt opp til å gjennomføres parallelt med studiene, sier Stefán Hjörleifsson, leder i styringsgruppen for Gjør kloke valg.

Søknadsskjema til Studenter for kloke valg

Les mer om Kloke valg.

Emneord: bærekraft, bærekraftig helseutdanning Av Hanne Bjerknes