Klinisk ernæringsfysiologer til Kista och Ekerö Rehab

Vil du jobbe i fantastiske Stockholm? Vi har to herlige klinikker hvor vi søker ernæringsfysiologer. Klinikken vår i Kista ligger midt i et kjøpesenter hvor t-banen tar 17 minutter til Stockholms sentralstasjon. På naturskjønne Ekerö, 17 minutters busstur fra Brommaplan (Stockholm), ligger den andre klinikken vår, midt i Ekerö sentrum.

Vi søker deg som er interessert i å møte pasienter i alle aldre og med mange ulike diagnoser. Her får du stor mulighet til å utvide din kompetanse gjennom de varierte arbeidsoppgavene. Vår norske kliniske ernæringsfysiolog (KEF) vil være din kollega i den større arbeidsgruppe med KEF’er fra våre andre klinikker, der du vil ingå, med ukentlige møter.

Vi tilbyr en arbeidsplass med kompetente, positive og hyggelige kollegaer som sammen brenner for å bedre våre pasienters livskvalitet. Vårt arbeid er preget av entusiasme og stort engasjement! I tillegg til KEF’er har Kista og Ekerö Rehab også ergoterapeuter, fysioterapeuter, kiropraktor og resepsjonist. Vi er to passe stor grupper, i Kista 21 personer og på Ekerö 9 personer.

Rehab Västra er en egen resultatenhet innenfor Stockholms läns sjukvårdsområde med oppgaven å drive poliklinisk førstelinjebehandling (primärvårdsrehabilitering), og med en tilleggsoppgave for nevroteam. Våre fire klinikker ligger i Bromma, Ekerö, Kista og Spånga, og tilsammen har vi rundt 70 ansatte, hvorav 7 er KEF’er.

I vår virksomhet jobber vi aktivt for et godt arbeidsmiljø og et utviklende læringsmiljø. En sunn livsstil og en god balanse mellom jobb og privatliv er en selvfølge for oss! Derfor har vi fleksibel arbeidstid, generøs årlig økonomisk støtte til helsefremmende aktiviteter som f.eks. treningssenter, massasje eller lignende (friskvårdsbidrag), mulighet for trening i arbeidstid (friskvårdstimme), refusjon ved besøk innen helsevesenet, og også videreutdanning gjennom relevante kurs og seminarer.

Arbeidsoppgaver:

Du vil møte pasienter i alle aldre med livsstilsrelaterte sykdommer som diabetes, hjerte- og karsykdommer, overvekt, mage- og tarmsykdommer, underernæring, vekt- og veksthemning hos barn, allergi og intoleranser. Arbeidet skjer gjennom utredning, behandling og rådgivning både på klinikk og ved besøk hjemme hos pasienten. Du ordinerer og foreskrive ernæringsprodukter og spesialkost.

Arbeidet krever gode samarbeidsevner da du lant annet vil jobbe i team med andre faggrupper på klinikken, men også ha kontakt med pårørende, hjemmesykepleien eller andre aktörer i helsevesenet. Arbeidet omfatter også gruppebehandling og veiledning av studenter.

Ansettelsesform

Fast stilling, heltid på 40 timer/uke, men deltid kan også diskuteres dersom dette foretrekkes. Prøveperiode kan bli aktuelt.

Oppstart etter avtale. Innkalling til intervju skjer fortløpende, og vi håper derfor at du sender inn din søknad allerede i dag.

Kvalifikasjoner:
· Autorisert klinisk ernæringsfysiologsvensk dietistlegitimasjon.
· Tidligere erfaring fra primærhelsetjenesten eller ovennevte pasientgrupper er en fordel.
· Førerkort klasse B er et krav.
· Norsk-/svensk eller dansktalende på svensk minimum nivå C1).

Ønskelige ferdigheter: Vi legger stor vekt på personlig egnethet. For å jobbe i vår virksomhet ser vi gjerne at du har følgende egenskaper:
· Er lojal og tar ansvar for både eget arbeid og virksomheten.
· Er fleksibel og har gode samarbeids- og kommunikasjonsevner.
· Jobber strukturert og kan håndtere stressende arbeidssituasjoner.

Ta gjerne kontakt ved eventuelle spørsmål:
Enhetsleder
Kista: Lisa Ryding, tlf: +46-123 390 33, lisa.2.ryding@regionstockholm.se
Ekerö: Malin Åkerljung, tlf: +468-123 390 85, malin.akerljung@regionstockholm.se

Tillitsvalgt Naturvetarna Gunilla Häll, tlf: +468-123 676 41

Ved arbeid med pasienter innenfor Stockholms läns sjukvårdsområde:
- kreves politiattest før ansettelse etter gjeldende retningslinjer.
- ansatte som skal ha pasientkontakt skal gjennom en nyansettelsesundersøkelse, etter gjeldende retningslinjer som skjer gjennom bedriftshelsetjenesten før ansettelse.
- i tillegg til svensk yrkeslegitimasjon kreves det gode kunnskaper i det svenske språket tilsvarende nivå C1 i henhold til Common European Framework of Reference (GERS). De samme kravene er veiledende for ikke-autorisert personale med pasientkontakt. Stockholms Läns sjukvårdsområde (SLSO) er en av Sveriges største helsetjenester med 11 600 ansatte. Vi tilbyr helse- og legehjelp i regi av Stockholmsregionen innen psykiatri, primæromsorg, geriatri, ASIH, sykepleie, somatisk spesialistomsorg, habilitering og hjelpemidler. I samarbeid med Karolinska Institutet driver vi forskning, utdanning og utvikling. Les mer om SLSO her.

Å søke jobb i Region Stockholm:
Vi etterstreber likestilling og likeverd på vår arbeidsplass og ser gjerne søkere med ulik bakgrunn og forutsetninger.
Vi avstår fra direkte kontakt med bemannings- og rekrutteringsselskaper og selgere av tilleggsstillingsannonser.
Dietist till Kista Rehab (varbi.com)
Dietist sökes till Ekerö Rehab! (varbi.com)

Dersom søknadsfristen er utløpt i annonsen, ta kontakt med enhetsleder ovenfor.

Publisert 6. mai 2024 16:01 - Sist endret 6. mai 2024 16:01