Retningslinjer for UiO Campus sør som studiested for profesjonsstudiet i medisin

Sist godkjent av prodekan for studier 27.10.2023

1. Internopptaket til UiO Campus sør åpner i november/desember for høstkull (oppstart påfølgende høst) og i mai/juni for vårkull (oppstart påfølgende vår). Informasjon om når man kan søke samt hvordan man søker, kunngjøres på profesjonsstudiets programside, og annonseres til studentene i relevante kanaler.
  2. Tilbud om plass skjer etter først-til-mølla prinsippet, der første søker får første tilbud osv. Svarfrist oppgis i tilbudet. Aksepteres ikke tilbudet innen svarfristen bortfaller tilbudet. Søkere som ikke får tilbud settes automatisk på venteliste i rekkefølgen de har søkt.
  3. Dersom plassene ikke er fylt opp etter at tilbud er sendt ut og akseptert, vil studentene på venteliste få tilbud fortløpende.
  4. Studenter som ved oppstart ikke oppfyller krav til forkunnskaper mister tilbudet om studiested UiO Campus sør.
  5. Påmelding er bindende når tilbud om plass er akseptert og gjelder for hele studieløpet som tilbys ved UiO Campus sør.
  6. Oppstår det endringer slik at det blir ledige plasser underveis på UiO Campus sør, blir dette annonsert til gjeldende kull. Plassene søkes og blir tildelt forløpende i tråd med prinsippet i punkt 2. Det er imidlertid ikke anledning til å starte midt i en modul. Opptaket til UiO Campus sør må skje mellom moduler. Ved aksept av studieplass gjelder punkt 4 og 5.
  7. Studenter som ved UiO Campus sør, følger normale permisjons- og progresjonsregler for medisinstudiet. Endring i kulltilhørighet etter oppstart medfører ikke endring i studiested.
  8. Studentene på UiO Campus sør skal fortrinnsvis ha praksis ved Sørlandet sykehus og i opptaksområdet for Sørlandet sykehus.
  9. Det utbetales en samlet flytte- og reisestøtte per student mellom Oslo og UiO Campus sør i pilotperioden på inntil kroner 3500,- for dokumenterte flytte/transportutgifter. Det er anledning til å gå sammen om flytteutgiftene, men stønaden gis per person og beløpet er samlet for begge veier.
  10. Reisekostnadene mellom sykehusene tilhørende Sørlandet sykehus HF vil bli dekket. Reiseutgifter mellom studiestedene dekkes tilsvarende som i gjeldende regler for dekning av utgifter ved praksis. UiO dekker semesteravgift for studenter som skal betale semesteravgift til andre enn SiO.
  11. Eksamen skal ordinært foregå på UiO Campus sør. Unntaket er OSCE i modul 6 som vil foregå i Oslo. Ved eksamener som avholdes andre steder enn ved UiO Campus sør, dekkes reise og opphold på billigste måte.
Publisert 27. okt. 2023 14:59 - Sist endret 27. okt. 2023 14:59