Sensorveiledning/vurderingskriterier MED3004 - statistiske metoder for analyse av klinisk data

Mål for individuell skriftlig oppgave

Utforme en besvarelse på et sett avgrensede problemstillinger, dra nytte av litteratur og data, og gjennomføre analyser og presentere resultater fra utvalgte statistiske analyser.

Besvarelsen skal leveres som et pdf-dokument på maks ti sider i skrifttype Times New Roman skriftstørrelse 12. Relevante figurer og tabeller fra Stata skal kopieres over i dokumentet og kommenteres som en del av besvarelsen.

Ved vurdering av individuell skriftlig oppgave i MED3004 legges det vekt på:

• At oppgaven svarer på gitt eksamenstekst
  • At valgt fremgangsmåte og metode er understøttet i pensumlitteraturen
  • At valgt fremgangsmåte og metode presenteres og begrunnes
  • At inkluderte figurer og tabeller fra Stata er relevante, nødvendige og tilstrekkelig forklarte
  • At besvarelsen er formulert på en tydelig måte og at analyseresultater tillegges riktig fortolkning

Ikke-bestått gis hvis kandidaten ikke tilfredsstiller de faglige minimumskravene for å utføre enkle statistiske analyser innenfor emnets pensum, eller hvis kandidaten ikke tilfredsstiller de faglige kunnskapskravene innen sentrale deler av emnet.

Publisert 25. sep. 2018 09:38 - Sist endret 11. aug. 2020 17:30