Sensorveiledning/vurderingskriterier MED3060 - medisinsk, kirurgisk og psykiatrisk forskning

Eksamensformen ved denne eksamen er muntlig presentasjon i gruppe. Studentene deles inn i grupper på 5 studenter som arbeider sammen både i undervisningen og med eksamensoppgaven

Eksamen gjennomføres med 20 min til presentasjon og 10 min til diskusjon. Studentene får oppgitt et tema med relasjon til de forskningstemaene som inngår i emnets læringsutbyttebeskrivelse, og hver student skal presentere deler av oppgaven. Alle studentene forventes også å være aktive i den etterfølgende diskusjonen.

Ved vurdering av muntlig presentasjon i gruppe i MED3060 legges det vekt på:

• Evne til å kunne formulere vitenskapelige problemstillinger
  • Å kunne lese og fortolke vitenskapelige artikler
  • Studentens evne til vitenskapelig diskusjon
  • Å kunne samle, systematisere, analysere og presentere informasjon innen klinisk- og translasjonsforskning
  • Studentens evne til å videreformidle faglig tematikk
  • At presentasjonen har en logisk oppbygning
  • At presentasjonen holder seg innenfor definert tidsramme
  • Å vise ansvar for egen læring og utvikling, og selvstendig kunne inngå i samarbeid

Ikke-bestått gis hvis kandidaten ikke deltar i den muntlige presentasjonen, åpenbart ikke evner å bidra til gruppens presentasjon, eller ikke tilfredsstiller de faglige minimumskravene som er satt i emnet (se punktene ovenfor).

Publisert 1. okt. 2018 18:53 - Sist endret 1. okt. 2018 18:53