English version of this page

Senter for pandemi- og én-helse-forskning (P1H) søker studenter som vil være "Change Agents"

Har du lyst til å bidra i et nytt og spennende senter og forme morgendagens løsninger? Senter for pandemi- og én-helse-forskning (P1H) ved Universitetet i Oslo søker nysgjerrige studenter som er klare til å innta rollen som ‘Change Agents’ for en av vår tids største utfordringer. Søknadsfrist 15. september 2023.

Illustrasjon av virus

Foto: Colourbox

Covid-19-pandemien viste oss hvor uforberedt verden kan være ovenfor store trusler. Den avslørte kunnskapshull og utfordringer vi står overfor – men med dette kom også muligheter for innovasjon og endring.

Vil du være med å tette disse hullene? Vil du arbeide tverrfaglig og være en del av et nettverk som søker løsninger for dagens og morgendagens utfordringer?

P1H tilbyr en unik plattform for studenter som ønsker å være i skjæringspunktet mellom vitenskap, samfunn og global helse. Som del av vårt team vil du delta og få innsikt i prosjekter, delta i ledelses- og samarbeidsmøter, håndtere henvendelser fra studenter og partnere, organisere workshops, arrangementer og foredrag relatert til P1H samt forvalte og produsere innhold for våre sosiale mediekanaler.

P1H jobber blant annet innen disse forskningsområdene

• Miljøets påvirkning på helse: Forstå hvordan faktorer som avskoging og klimaendringer påvirker helse for både dyr og mennesker.
  • Bærekraft møter én-helse: Utforsk den fascinerende koblingen mellom bærekraft og helse i et helhetlig perspektiv.
  • Fra mikro til makro: Lær hvordan vi sporer sykdommer hos dyr og overvåker spredning av resistente bakterier.
  • Pandemiens økonomi: Bli kjent med de økonomiske ringvirkningene av pandemier og hvordan vi kan forberede oss bedre.
  • Stigmatisering: Dykk ned i fortidens og nåtidens stigmatisering ved sykdomsutbrudd.
  • Historiens leksjoner: Studer tidligere epidemier for å forstå samfunnets reaksjoner og implikasjoner.
  • Tro og kultur møter pandemi: Utforsk hvordan ulike religioner reagerer på helsekriser.
  • Menneskerettigheter i krisetider: Forstå utfordringene knyttet til rettigheter under store helsekriser.
  • Kultur og atferd: Se hvordan ulike kulturer reagerer på helseadvarsler eller vaksinasjonskampanjer.
  • Kampen mot antibiotika resistens: Fordyp deg i hvordan resistens spres mellom mennesker, dyr og miljø.
  • Samarbeid på tvers: Lær hvordan ulike sektorer kan jobbe sammen for å takle store utfordringer.
  • Fremtiden er digital: Utforsk de nyeste teknologiene i helseverdenen, fra overvåking til sykdomsmodellering.
  • Epidemiologi uten grenser: Forstå hvordan sykdommer krysser artsgrenser og hvordan vi kan forhindre det.

Hvis noen av disse temaene interesserer deg, er du velkommen til å søke.

Arbeidsoppgaver

• Som én av tre studenter direkte tilknyttet P1H følge opp studentinvolvering i prosjekter og aktiviteter og ha tett kontakt med studentrepresentanter
  • Delta i møter med senterledelsen og samarbeidsmøter og andre relevante møter
  • Svare på henvendelser fra studenter og andre samarbeidsaktører
  • Bidra til å organisere workshops, arrangementer, foredrag og annet relatert til P1H interesser
  • Styre P1H sine kanaler i sosiale medier og lage relevant innhold rettet mot studentene på fakultetet

Hvem er du?

• Du er tatt opp som student ved profesjons-, bachelor- eller masterprogrammer ved UiO
  • Du har minst ett år igjen av studietiden
  • Du er strukturert og arbeider godt både selvstendig og i samarbeid med andre
  • Du evner å engasjere andre og har gode kommunikasjonsevner

Vi kan tilby

• 10 prosent stilling ved Senter for pandemi- og én-helse-forskning ved Det medisinske fakultet, UiO
  • 12 måneders stilling, fornybar i 12 måneder
  • Fleksibel arbeidstid, men noe møtevirksomhet må påregnes
  • Muligheten til å bidra i arbeidet med å forberede fremtidige epidemier og forbedret integrering av én-helse i helsesystemer
  • Lønnstrinn 51

Søknaden må inneholde

• Navn, studieprogramtilhørighet, hvilket semester
  • Kort om relevant erfaring
  • Kort om motivasjon for å søke jobben
  • CV

Spørsmål om stilingen rettes til senterleder Jens Petter Berg, j.p.berg@medisin.uio.no, eller koordinator Jason D. Whittington, jasonwh@ibv.uio.no.

Søknadsfrist: 15.9.2023

Søknaden sendes til: p1h@sustainit.uio.no