English version of this page

Aktuelle saker

• Et tverrfaglig perspektiv på AMR 24. juni 2024

"Jeg innså at antimikrobiell resistens er en av de største truslene vi står overfor i global helse i dag.”

Med sitt forskningsprosjekt “EquityAMR” utforsker professor Sundeep Sahay fra Institutt for informatikk, antimikrobiell resistens (AMR) ettersom det er en av de største truslene vi står overfor i global helse. Gjennom sitt forskningsprosjekt har han som mål å bygge et mer tverrfaglig syn på AMR og styrke offentlige helsesystemer.

• Viktigheten av tillit under pandemiutbrudd 31. mai 2024

"Tillit er virkelig samfunnets lim. Det er det som binder oss sammen.”

Med hans forskningsprosjekt "Retorikk om pandemi”, utforsker professor Øyvind Ihlen fra Institutt for medier og kommunikasjon, hvordan tillit bygges under et pandemiutbrudd. i løpet av pandemier. I hans forskning har han som mål å forstå prosessene og forhandlingene som foregår angående risiko og tillit. I tillegg til å forstå hvordan helsemyndigheter kommuniserer i løpet av en krise.

, Runde Auditorium, Domus Medica

Join us 3 September at Rikshospitalet for a seminar celebrating Richard Hatchett's honorary doctorate at UiO and highlighting Norway's commitment to groundbreaking strategies in vaccine development. The event will feature experts discussing innovative vaccine technologies and pandemic prepareness, revealing some critical advancements shaping our global health landscape.

, Domus Bibliotheca

Can innovation and technology reshape healthcare for a sustainable future?